2011年11月29日火曜日

LEATHER CARVING SEMINAR

こんばんは!もう一昨日の事ですがDAVID KAWAMURAさんのレザーカービングの講習会に参加してきました!
アメリカのテキサス在住で唯一の現役日本人サドル職人として活躍されている方です。
今回カービングしたDAVIDさんの図案は特徴的な部分が多くあり、一目で彼が彫ったとわかります。これはとても凄い事です。 作品自体がもう名刺ですね、これは自分も目指しているところですがまだまだ旅の途中といった感じですね。
久しぶりに参加した講習会でしたがやはり得るものが沢山ありましたし、自分以外の人のデザインを彫ってみるのは勉強になりました。

DAVID氏と記念撮影!

















いつも思うことですがすげ~人は目が強いよね。楽しく皆で飲んで解散しました。

友達の家に泊めてもらって次の日は上野にジーパン買いに行きました。


















糊落として今日から履いています!これでまた4~5年は買わないな。いい色になってくれるといいな。

そして今日は二つ折りの財布のデザインを書いてカービングしました。DAVIDさんの講習会から収穫したものを自分なりに沢山盛り込んでみたつもりです!

















今回はオープンボーダーで書きました、いつもは枠に収めますが今回は出ちゃってます、なかなか迫力があっていいかなと思います。 

















カット後です、いつもは極端に長い線をカットしなくていいようにデザインしますが今回はあえて長い線をカットしなくてはいけないデザインを書きました。 染め上がりと出来上がりが非常に楽しみです!

















どうなんだろうなこれは、明日報告しますのでまた来てくださいね!

ご質問、オーダーはこちらまでhemisleather@gmail.com

Yesterday I attended DAVID KAWAMURA’s leather seminar in Tokyo.  He’s a Japanese national living in Texas and specializes in saddles.

At first glance you can understand David’s character as his leatherwork are an extension of his character.  He is able to convey his creativity through his work.  Just as I do, his carving reflects his expression. 

After the seminar we hung out for a while and I enjoyed getting to know him better.  Some say eyes are the key to the soul and by looking into David’s eyes, you can see his strength.

After spending the night at a friend’s house, I went to Ueno and bought a new pair of jeans!  For those who don’t know, there are pairs of jeans that are made to shrink after its first wash.  The more you wear them, the more the creases and lines develop.  I’m excited to wash my jeans today!

Now back to leatherwork.  This is the drawing design for a half wallet.  I learned a lot of technique at David’s seminar and couldn’t wait to practice them.

For this wallet, I drew an open design and traced it onto the leather.  After that, I carved the leather and after seeing the piece, I cannot wait to dye and complete the project!

What do you think?  If you have any questions, please contact me at hemisleather@gmail.com

0 件のコメント:

コメントを投稿