2012年1月9日月曜日

THIS IS AN OLD WALLET I MADE A LONG TIME AGO

こんにちは、今日は暖かくて最高だな~!

今、資金集めの為にオークションに沢山出品しているので売れるといいな~。

さ~、昨日来た友達の財布がとても懐かしかったので写真を撮っておきました!

東京に住んでいる頃やっていたバンドがありました、まだ20代の前半の頃です、そのバンドと個人的な事を書いていたホームページがありました。  そこの4000アクセスをゲットした人に何かプレゼントをしようという企画をやったことがあります、正直不安でした、知らない人だったらどうしようとか、名乗り出てくれなかったらどうしようとか、、、、。
しかしそれをゲットしたのは昨日来た友達でした(笑)

それでその時に作ったのがこの財布です、もう7~8年は前のものだと思います、こんないい加減な仕立てなのに壊れないんですね、、、、。びっくりしました。  これからはすぐに壊れる財布を作って沢山売ろうかな~(笑)

















なにもわからないくせによく作ったと思います、もちろんこの頃は完全に趣味でしたのでこれで上等でした。
そういえばもう一人僕の本当に初期の作品を持っている方がいます、あれは自分にとっては買い戻したいくらいのお宝です。

















ま~よくやってたなと褒めてあげたいな。


















粗探しはしないでください(笑)


















さ~、中です。一番のポイントは財布の縦が短くてお札がどうしても見えちゃうところ(笑)

うん、この財布に再会できて本当に良かった!

売るとなるといろいろ厳しく考えないといけなくなりますが趣味でやるのであれば技術があろうがなかろうが作り手の気持ちがこもっていればどんな作品も比べられないほど素晴らしいと思っています。
実際にこの財布を今作ろうと思えば簡単に出来ますが、あの頃の自分にとってはこれが大作でした。
偉そうなこと書いてますが僕はなんでも出来る職人でも一流の職人でもありません、でも一生懸命に物を作る人の心は理解しているつもりです。

なんだか昨日は懐かしい気持ちになった日でした。

オーダー、ご質問、コメントもどうぞ! hemisleather@gmail.com

Hello, it’s nice and warm today!

Yesterday I mentioned that my good friend came to my house and I took pictures of his wallet.  When I lived in Tokyo, my band and I held a contest via our band’s homepage.  The 4000th person to access our page would win a wallet that I made.  I was worried that the person wouldn’t leave his/her name but by pure luck, my good friend was the winner!  I promise it wasn’t rigged!

This is the wallet I made for him, he’s used it for at least 7-8 years!  I was surprised that even though the wallet wasn’t made very well, it’s still in tact.  In that case, I should make wallets that fall apart easily and sell many of them!  Jk

Even though I didn’t know anything about leatherwork and made this as a hobby, I think I did a pretty good job.  There’s one other person who has a wallet I made around this time.  These wallets from back then are important to me as they carry a lot of memories.  I’m even willing to pay for the wallet because of how much it means to me.

Please don’t look for all of my mistakes in the pictures!  haha

This is the inside of the wallet.  One main point is that I cut the leather too short; instead of hiding the bills, you can easily see the cash!

It’s great to see this wallet again. 

If products are made for business, I believe that the product should be inspected thoroughly to uphold the quality standards of the business.  However, if products, like my friend’s wallet, are made as a hobby, as long as there is feeling and effort put into the product, I think it’s okay.

I could make this wallet today very easily but I remember how hard it was for me back then.  I understand what it feels like to put a lot of effort into a product and it come out not top quality.  The important things are that you love what you do and the amount of effort you put into it.

0 件のコメント:

コメントを投稿