おはようございます! 今日で第三回目ですね。
次の工程は長い線をたたき出していきます、ここでようやく全体像がはっきりしてきますね。
またデザインを書いた段階では気付けなかった良くないラインが出てきたりしますが最近は思った通りのラインの流れを出せるようになりました。
次の工程では背景を潰していきます、背景なので見る部分ではないのですがこの刻印を綺麗に打刻するのはとても難しいです、自分以外の作品を見る時もついつい目が行ってしまう部分です。
次はフィニッシュカットを入れます、これは打刻の後に最後の表情付けとしてナイフで花やその他の部分にカットを入れていきます、これはクリント・フェイさんが言っていましたがフィニッシュカットとは製作者のサインのようなものでカットを見れば作者がわかると言っていました。 自分もカットだけでわかってもらえるような職人になりたいと思っています。
次は染色と仕上げの工程になります、まず背景と文字を染めていきますがはみ出すと消えないのでここは慎重に作業をすることになります。
この後にもう一度染色の作業が入ります。
それはまたにしましょう。明日もよろしくお願いしますね!
Next I stamp lines into the leather and you can finally start to see the design. Drawing, carving and stamping lines are done differently and slight mistakes can be seen but recently I have improved and am not making them anymore when stamping lines.
The next step is to stamp the background. This creates the depth in the design and if you look closely, you can see the small dots that make up the background. The background is extremely difficult to do because of little space. Whenever I see other craftsmen’s leather work, I always check their backgrounds to see how cleanly they can stamp them.
The finish cuts are the last step in creating the design. Clint Fay said that “Finish cuts are very important and are a craftsman’s signature mark. You can tell who created the work just by the finish cuts made.” I also believe that the finish cuts distinguish one artist’s work from another and that’s why I want to be a carver.
The next step to completing the leatherwork is dyeing the product. I will talk about that in my next blog so check back tomorrow!
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